Rss Feed Facebook Twitter Google Plus

post:


Senin, 21 Desember 2015

My Pet



My Brown Dog



Do you have a dog at your home? I have a brown dog in my front yard and it is called Jack. I like brown color. So, when a friend of my father gives me this brown dog, I immediately love it. I do the shower of Jack three times a week, so that the fur remains clean and fluffy.

Physically, Jack is a kind of Kintamani dog which has thick fur, brown eyes, black spots on tongue and medium body size. He is the only Kintamani dog that I have. He never eats dog‘s food and he usually barks when someone comes to my house.

Some of the marks of Kintamani dog are his ears. They are thick and stand shaped like an inverted "V" with a slightly rounded tip. Its tail is very typical. It is like the shape a forward curved fan and it is very similar to the tail of a squirrel.

Some characteristics that make me in awe of Kintamani dog are brave, alert, and suspicious high enough. He is a fairly reliable guard dog, loyal to the whole family of his owner and never forgets his owner.



Anjing Cokelat ku


Apakah kamu mempunyai anjing di rumah? Saya mempunyai seekor anjing berwarna coklat di halaman depan rumah dan ia dipanggil Jack. Saya menyukai warna coklat. Oleh karena itu, ketika seorang teman ayah saya memberi saya anjing coklat ini, saya langsung menyukainya. Saya memandikan Jack tiga kali seminggu, sehingga bulunya tetap bersih dan halus.  
Secara fisik, Jack merupakan jenis anjing Kintamani yang memiliki bulu yang tebal, mata berwarna cokelat, bintik-bintik hitam di lidah dan berukuran tubuh sedang. Ia adalah satu-satunya anjing Kintamani yang saya miliki. Ia tidak pernah makan makanan anjing dan biasanya ia menggonggong ketika seseorang datang ke rumah saya.  
Beberapa keunggulan dari anjing Kintamani adalah telinganya. Telinganya tebal dan berdiri berbentuk seperti huruf "V" terbalik dengan ujung agak membulat. Ekornya sangat khas. Ekornya berbentuk seperti kipas melengkung ke depan dan itu sangat mirip dengan ekor tupai.
Beberapa karakteristik yang membuat saya kagum dengan anjing Kintamani sifatnya berani, waspada dan curiga yang cukup tinggi. Ia adalah anjing penjaga yang cukup handal, setia kepada seluruh keluarga pemilik dan tidak pernah lupa pemiliknya.



Share This :

0 komentar:

Posting Komentar

 

Blogger news

Blogroll

About